پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

هفتمین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

هفتمین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد سه شنبه (21/6/1396)
پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص) هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز سه شنبه مورخ 21/6/96 ساعت 17 با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز گردید. سپس جناب آقای مهندس گودرزی ریاست محترم شورای اسلامی شهر ضمن عرض سلام و خیر مقدم خدمت اعضاء محترم شورای اسلامی شهر و میهمانان ارجمند دستور کار جلسه را مطرح فرمودند:
مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 7:
*کمیسیون فنی شورا ساعت 16:30 تشکیل گردید و جناب آقای مهندس پزشکی ریاست محترم کمیسیون مذکور گزارش کمیسیون مذکور را به صحن علنی ارائه نمودند.
*سپس جناب آقای مهندس گودرزی ریاست محترم شورای اسلامی شهر گزارشی از سفر به تهران و جلسه وزارت کشور که با حضور شهردار محترم برگزار شده بود ، ارائه نمودند . در جلسه مذکور برخی پروژه ها و اولویت های شورا و شهرداری نجف آباد مطرح گردید و از مسئولین عمرانی وزارت کشور تقاضای مساعدت ویژه به نجف آباد گردید.
*در ادامه جلسه جناب آقای صائبی نماینده محترم مینی بوسرانان شهرستان تیران و کرون در جلسه شورا حضور یافتند و درخواست خود را مطرح و تشریح نمودند. مهم ترین خواسته ایشان این بود که با مساعدت شورا و شهرداری محل مناسبی جهت استقرار مینی بوسهای تیران و کرون تعیین گردد تا مردم بتوانند به سهولت به نجف آباد رفت و آمد نمایند و ارتباط مناسب سالهای گذشته به نحو مطلوبتر ادامه یابد. در پایان مقرر گردید پیشنهاد آقای صائبی و مینی بوسرانان تیران و کرون در شورای ترافیک شهرستان مطرح و به گونه ای مورد حمایت قرار گیرد که مشکل حل گردد.
*سپس با دعوت و هماهنگی قبلی نمایندگان انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی و جمعیت دوستداران طبیعت در جلسه حضور پیدا کردند (آقایان حسنی- نجفی پور و فاتحی) که خلاصه ای از مباحث مطرح شده به شرح ذیل می باشد:
1)ایشان اشاره نمودند که قبل از تخریب هر بنای تاریخی یا قدیمی به انجمن اطلاع داده شود تا از آن عسکبرداری و مستند سازی شود.
2) بازگشایی ویراب وسط بازارچه و دسترسی برای بازدید عموم به عنوان یک اثر تاریخی ارزشمند.
3)نگرانی بابت پنگ خانه ، بیشه و درختان موجود در بیشه.
4)اختصاص یک مکان تاریخی (حمام اخوت) برای تأسیس خانه سمن ها.
5)سه شنبه های بدون خودرو در نجف آباد اجرا شود.
6)تأسیس ایستگاه دوچرخه سواری در سطح شهر نجف آباد
7) ساماندهی تورهای گردشگری در سطح شهر نجف آباد
8)خطرات تبدیل محیط قمیشلو به یک کانون ریزگرد در صورت عدم توجه
9)پاسگاه مردمی محیط بانی سنگ سفید و درخواست کمک برای ساخت این پاسگاه در قالب ماشین آلات
10)کمربند سبز و حریم باغات مشخص شود
11)کمک جهت تأسیس قرنطینه حیات وحش آسیب دیده برای نجات گونه های در معرض خطر
12)حفظ چنارهای خیابان ارشاد
13)احداث بازارچه سنتی مختص صنایع دستی شهر
14)افزایش سطل زباله برای سطح شهر به صورت تفکیک زباله های تر و خشک
15)انجام دوباره برنامه سفیران پاکی در ایام عاشورا و تاسوعا برای جمع آوری زباله
16)آلاینده های صنعتی در شهر نجف آباد خیلی زیاد است و باید روی صنایع آلاینده نظارت بیشتری شود بخصوص شهرک صنعتی کاوه
17)مدیریت بهتر دفع پسماند و تفکیک بهتر پسماند تر و خشک
18)ایجاد سازمان فضای سبز شهری و پارکهای شهرداری
19)مصوبات اجرائی کمیسیون ماده 5 در اختیار مردم قرار بگیرد و فعالان محیط زیست بتوانند به اطلاعات زیست محیطی آن دسترسی پیدا کنند.
20)پیگیری مدرسه طبیعت و اختصاص محوطه ای برای تأسیس آن
 
در ادامه جناب آقای مهندس گودرزی ریاست محترم شورای اسلامی شهر عنوان نمودند که در خصوص حفظ درختان و پنگ خانه بیشه گفتند طرح خیابان شهداء بصورتی پیش می رود که هیچ درختی قطع نشود و پنگ خانه حفظ شود .
 
*درخواست کسبه خیابان 15 خرداد شمالی در خصوص نوسازی سنگفرش ابتدای پیاده روی خیابان مذکور به شماره 2108/96 مورخ 15/6/96 دبیرخانه شورا مطرح که پس از بحث و بررسی مقرر گردید شهرداری ضمن بررسی ، اقدام لازم بعمل آورد.
*نامه شماره 2111/96 مورخ 15/6/96 دبیرخانه شورا موضوع درخواست آقای ... مطرح که پس از بحث و بررسی مقرر گردید مالک از طریق مراجع قضائی پیگیری نماید.
 
*پیشنهاد شفاهی جناب آقای طرقی عضو محترم شورای اسلامی شهر پیرامون آماده سازی شهر برای بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس مطرح که پس از بحث و بررسی مقرر گردید شهرداری ضمن بررسی ، اقدام لازم در این خصوص بعمل آورد.
 
*پیشنهاد جناب آقای مهندس ابوترابی عضو محترم شورای اسلامی شهر پیرامون جایگاه های CNG که متعلق به شهرداری نجف آباد است مطرح (به شرح ذیل) که پس از بحث و بررسی مقرر گردید شهرداری پیشنهادات ذیل را در اسناد مزایده CNG ها بگنجاند:
1)کلیه کارتخوانهای پمپ های مذکور متعلق به حساب مشترک بهره بردار و شهرداری باشد.
2) مبالغ نقدی حامل از فروش بصورت روزانه و حداکثر 24 ساعت به حساب فوق واریز گردد.
3) از کلیه شرکت کنندگان در مزایده بهره برداری گواهی تمکن مالی و همزمان با اجرای طرحهای فوق ضمانت نامه های بانکی متناسب اخذ گردد که مانع سوء استفاده بهره برداران گردد.
4) اجازه برداشت از حساب فوق پس از تسویه حساب با اداره گاز ، پرداخت حقوق کارکنان و تأئیدیه های به روز شده استاندارد صادر گردد.
*نامه شماره 2136/96 مورخ 21/6/96 دبیرخانه شورا موضوع درخواست دانشجویان تربیت معلم شهید آیت نجف آباد مبنی بر عدم انتقال دانشجویان معلم رشته تربیت بدنی ورودی 93 دانشگاه فرهنگیان شهید دکتر آیت به دانشگاه فرهنگیان اصفهان مطرح که پس از بحث و بررسی مقرر گردید در خواست ایشان به فرمانداری ، دفتر نماینده شهرستان و اداره کل آموزش و پرورش اصفهان جهت بررسی و اقدام لازم ارسال گردد.
 
*سپس نامه ها و لوایح واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مطرح و به شرح ذیل بتصویب رسید:
1-نامه شماره 35420/96 مورخ 19/6/96 شهرداری(به شماره 2134/96 مورخ 21/6/96 دبیرخانه شورا) با عنایت به گزارش ناظر جایگاه های سی ان جی شهرداری موضوع اتمام قرارداد اجاره و بهره برداری از دو جایگاه سی ان جی شهرداری واقع در بلوار امام (ره) اول بلوار شورا منطقه چهار و کمربندی جنوب شهر منطقه یک و با توجه به صرفه و صلاح شهرداری جهت ادامه روند واگذاری ، اجاره و بهره برداری توسط شرکتهای واجد شرایط ، شهرداری در نظر دارد نسبت به واگذاری جایگاه های مزبور از طریق برگزاری مزایده عمومی و براساس نظریه و قیمت کارشناس رسمی دادگستری در سال جاری اقدام و همچنین با توجه به اتمام قرارداد اجاره جایگاه های سی ان جی فوق الذکر از تاریخ 14/6/96 و نظر به طولانی شدن فرآیند اخذ کارشناسی و برگزاری مزایده عمومی در خصوص تمدید قرارداد قبلی براساس مفاد ماده 2 قرارداد بهره برداری به مدت دو ماه و با افزایش %15 اجاره بهاء با شرکت پیشگام انرژی پویا پرشین (بهره بردار فعلی) اقدام نماید مطرح که پس ازبحث و بررسی مراتب فوق به استناد ماده 13 آئین نامه مالی شهرداریها و بند 14 از ماده 71 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی بتصویب رسید. ضمناً شهرداری رأساً نسبت به رفع معایب نامه شماره 16388/800 مورخ 19/6/96 معاونت محترم فنی و عملیاتی منطقه اصفهان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و یا از طریق پیمانکار اقدام نماید.
 
ختم جلسه: جلسه ساعت 19:30 با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت.


+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.