پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

بیست و دومین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

بیست و دومین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد یک شنبه (21/8/1396)
پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص)بیست و دومین (22)جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد یک شنبه مورخ 21/8/96 ساعت 16 با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز گردید. سپس جناب آقای مهندس گودرزی ریاست محترم شورای اسلامی شهر ضمن عرض سلام وخیر مقدم خدمت اعضاء محترم شورای اسلامی شهر دستور کار جلسه را مطرح فرمودند:
مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 22:
کمیسیون فرهنگی شورا ساعت 16 با حضور جناب آقایان مهندس مغزی قائم مقام محترم شهرداری و دکتر مرادی مسئول دفتر طرح و برنامه شهرداری پیرامون تهیه و تدوین دومین برنامه راهبردی پنج ساله شهرداری آغاز گردید .
*پیشنهاد ادغام کمیسیون فرهنگی و کمیسیون فنی با جلسات رسمی مطرح شد که مقرر گردید در جلسه روز سه شنبه مجدداً بررسی گردد .
*آقای مهندس مغزی در ابتدا درباره سفر به کربلا و تفاهم نامه خواهر خواندگی نجف آباد و نجف اشرف و همچینین در اختیار قراردادن موکبی توسط آقای دکتر عبدالحسین به شهر نجف آباد مطالبی ایراد نمودند . بحث خواهر خواندگی ابتدا با شهرداران شروع می شود اما ادامه روابط توسط صنایع ، سمن ها و ... در روابط بین دو شهر ایجاد می شود . موکب نجف آباد در نجف اشرف موکب پزشکی است و با محوریت امام جمعه شهر راه اندازی می شود .
*در خصوص هزینه کرد موکب نیز آقای مغزی توضیح دادند که همه هزینه ها توسط خیرین انجام شده و تعداد 7 پزشک وتعدادی از پرسنل مراکز درمانی شهر در آن موکب حضور داشتند . همچنین بیان کردند که عدم حضور کارکنان روابط عمومی ارتباطی با اربعین نداشته و افرادی از روابط عمومی در شهر حضور داشته اند و در بقیه بخش ها نیز سفر کارکنان شهرداری خللی در کار ایجاد نکرده است ..

*درخصوص برنامه راهبردی و منشور دوره پنجم شورای شهر برای شهرداری و شورا بحث و بررسی شد و مقرر گردید تدوین انجام گیرد .
*مقرر گردید دفتر طرح و برنامه شهرداری نیز وارد فاز برنامه ریزی شده و برای تدوین برنامه راهبردی نیازی به مشاور بیرونی وجود ندارد .
*جناب آقای پوراسماعیلی یادآوری کردند که دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد آمادگی خود را برای کمک در ارائه و پیشبرد برنامه ها اعلام کرده است .
* جناب آقای طرقی از امضای تفاهم نامه بین دانشگاه و شهرداری و شورای اسلامی در آینده ای نزدیک برای پیشبرد مسایل شهری و استفاده از ظرفیت های دانشگاه خبر داد .
* دکتر مرادی : تدوین برنامه براساس دستورالعمل وزارت کشور باید 35 تا 50 درصد طرح جامع و تفضیلی باشد که البته این کار توسط دفتر طرح و برنامه شهرداری انجام خواهد شد و در هزینه های شهرداری صرفه جویی خواهد شد . روند تدوین براساس اسناد بالا دستی کشوری و استانی و سیاست های کلی شورای شهر خواهد شد.
*درخصوص نحوه ارتباط منشور شورای شهر و برنامه راهبردی آقای پزشکی سوال کردند :
برنامه راهبردی شهرداری در هماهنگی کامل با منشور شورای شهر خواهد بود ؟
یکی از اهداف برنامه راهبردی توزیع خدمات و اقدامات عمرانی و پروژه های شهری در سطح شهر است .
*آقایان زواران حسینی ، ربیعیان ، شهسواری از فعالان و متخصصین شهر الکترونیک ، آقای سیاه کمری مدیر انفورماتیک شهرداری درجلسه رسمی شورا حضور یافتند .
فعالان حوزه IT و شهر الکترونیک نکاتی را درباره مزایای شهر الکترونیک ارائه دادند .آقای شهسواری درباره تفاوت شهر الکترونیک و شهر هوشمند نکاتی را توضیح دادند .
*اقای صابری نیز در خصوص سامانه های اطلاع رسانی ، دسترسی به اطلاعات روز و ... توضیحاتی ارائه دادند . ایشان درخصوص اطلاع رسانی پیامک رسانی و سامانه های اطلاع رسانی توضیحاتی ارائه نمودند و مقرر شد آقای مهندس سیاه کمری دراین خصوص اطلاعات دریافت کنند و در یکی از جلسات شورا گزارشی به شورا ارائه دهند و تصمیم گیری شود .
* مقرر گردید یکشنبه 5 آذر جمعی از نخبگان شهر با هماهنگی آقای ربیعیان در شورا حضور یابند و طرح ها و برنامه های خود را به شورا ارائه دهند .
*آقای احمدی و دخترشان ترانه احمدی ( قهرمان اسکیت ) از دیگر میهمانان حاضر در جلسه شورا بودند ایشان درخواست داشتند که یک سالن اختصاصی برای اسکیت در شهر تدارک دیده شود .. مکانهایی برای این ورزش پتانسیل دارند که می توانند در اختیار اسکیت قرار گیرند . مقر گردید که بازدیدی از تعدادی از آنها انجام گیرد و برای این ورزش تجهیز شوند .
آقای مهندس زواران حسینی در ادامه بحث جلسه گذشته خود مبنی بر پیگیری های شهر الکترونیک درخصوص نحوه اجرایی کردن مباحث شهر الکترونیک توضیح دادند .
*مقرر گردید آقای دکتر شهسواری ، مهندس صابری ، مهندس سیاه کمری ، مهندس ابوترابی ، در یک نشست تخصصی مباحث مربوط به شهر الکترونیک و هوشمند را مطرح کنند و نتیجه بررسی خود را در صحن شورا گزارش دهند .
* همچنین درخصوص اجرایی شدن پیشنهادات مهندس زواران حسینی مقرر شد جلسه ای با حضور آقایان مهندس سیاه کمری و مهندس ابوترابی برگزار شود و درخصوص ادامه کار آقای زواران حسینی با حضور آقایان بررسی بعمل آمده و گزارش به شورا ارائه گردد .
1- نامه شماره 42857/96 مورخ 24/7/96 شهرداری ( به شماره 2706/96 مورخ 3/8/96 دبیرخانه شورا ) با عنایت به اتمام مدت اجرای اولین برنامه راهبردی شهرداری ( ازسال 1391 الی 1395) با عنوان "گام های توسعه در نجف آباد " و اجرای مواد 25 آیین نامه مالی شهرداری ها و 15 قانون نوسازی و عمران شهری و دستورالعمل شماره 34492 مورخ 9/8/94 سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور با موضوع تهیه ، تصویب ، اجرا و پایش برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری ، درخصوص تهیه و تدوین دومین برنامه راهبردی پنج ساله شهرداری ( برای سالهای 1396 الی 1400) با عنوان " نجف آباد 1400"مطرح که پس از بحث و بررسی مورد موافقت قرار گرفت و به تصویب رسید .
ختم جلسه: جلسه ساعت 19:30 با ذکر صلوات برمحمد وآل محمد (ص) خاتمه یافت .

 



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.