پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

شصت و هشتمین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

شصت و هشتمین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد شنبه ( 2/4/1397)

پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص)، شصت و هشتمین(68) جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز شنبه مورخ 2/4/97 ساعت 17 با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز گردید. سپس جناب آقای مهندس گودرزی رئیس محترم شورای اسلامی شهر ضمن عرض سلام و خیرمقدم خدمت اعضاء محترم شورای اسلامی شهر و میهمانان ارجمند دستور کار جلسه را مطرح فرمودند.

*مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 68:


 

* با دعوت و هماهنگی قبلی جناب آقایان ابوترابی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی- راعی معاون محترم استاندار و فرماندار شهرستان نجف آباد – مهندس منتظری شهردار محترم –مهندس مجیدی ریاست محترم سازمان آب و دکتر غیور ریاست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان نجف آباد در جلسه رسمی شورا حضور بهم رساندند و پیرامون مسئله کیفیت آب بحث و تبادل نظر صورت گرفت . جناب آقای مهندس گودرزی ریاست محترم شورای اسلامی شهر ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان ارجمند موضوع جلسه را کیفیت آب و نحوه توزیع آن عنوان نمودند . همچنین طبق مصوبه شورا زمان انجام پروژه فاضلاب را سه سال دانستند که علیرغم پیشرفت خوب همچنین این پروژه ادامه دارد . اعضاء محترم شورا خواستار بهره برداری عادلانه از منابع آب و خواستار رفع تبعیض در بهره برداری شدند . همچنین این نکته را یادآوری نمودند که مردم با کمک مسئولین بتوانند به سلامتی از این بحران عبورکنند و سئوالاتی توسط اعضاء محترم عنوان گردید : آیا کیفیت آب افت کرده است ؟ چرا برنامه زمانبندی برای قطع آب اجرا نمی گردد ؟ موضوع سهام دار شدن شهروندان در بحث شبکه فاضلاب چگونه بوده است ؟

جناب آقای مهندس مجیدی توضیح دادند که خروجی آب از سد 23 مترمکعب است که 9 مترمکعب تحویل استان می گردد و 56 شهر از این آب بهره برداری می نمایند . سهم شهر نجف آباد 702 لیتر بوده است که در حال حاضر حدود 60% آن تحویل می گردد وی اشاره نمود که شهرهای مجاور نیز از آب چاه استفاده می نمایند و مشکل آبرسانی یکسان به شهر را فرسودگی شبکه آبرسانی دانست و قدمت 30 الی 40 ساله شبکه آبرسانی باعث می شود در توزیع به مشکلاتی برخورد کنیم . جناب آقای دکتر غیور به نظارت شبکه بهداشت و درمان بر روی آب آشامیدنی تأکید نمودند و عنوان نمود که بحث آلودگی میکروبی آب با کلرزنی حل می گردد و بحث نیترات آب با پلمپ چاههای غیرمجاز رفع می گردد . در بعضی موارد به طور غیرمجاز از این چاهها آب توسط تانکر برداشت شده است و به مکانهایی جهت شرب رسانده شده است که با آنها برخورد گردیده است . جناب آقای ابوترابی نماینده محترم مجلس از دغدغه شورای شهر در بحث کیفیت آب تشکر نمودند و به نشست چند روز پیش در مسجد شیخ آباد که با حضور مدیر منطقه دو شهرداری ، ریاست شبکه بهداشت و ایشان برگزار گردیده بود و به سئوالات مردمی پاسخ داده شده بود اشاره نمودند .

جناب آقای راعی فرماندار محترم شهرستان نیز از تشکیل این جلسه تشکر نمودند و عنوان نمودند که بحران کنونی آب نیاز به همدلی و همکاری همه دستگاهها دارد .


 

در نهایت مقرر گردید به سازمان آب مجوز داده شود در قسمتی از محور بوستان زندگی تا قبل از آسفالت ریزی اصلاح شبکه انجام گردد . همچنین سازمان آب تعداد نصاب های فاضلاب را به دو برابر افزایش دهد و حداقل ده اکیپ در شهر فعال نماید و پیشنهاد گردید برای افزایش انگیزه مردم جهت اتصال به شبکه فاضلاب بسته تشویقی ویژه­ای درخصوص هزینه های آب و فاضلاب شهروندان اعمال گردد .

ختم جلسه: جلسه ساعت 20 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد خاتمه یافت.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.