پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

مهندس مجیدپزشکی عضو شورای اسلامی شهر نجف آباد و رئیس شورای شهرستان گفت:

استثناء مهم برای شهرداری نجف آ‌باد

استثناء مهم برای شهرداری نجف آ‌باد

عضو شورای اسلامی شهر نجف آباد و رئیس شورای شهرستان گفت: شهرداری نجف آباد بر خلاف بسیاری از شهرداری های کشور که بعضاً امکان تامین هزینه های جاری خود را ندارند، هیچ حقوق معوقه ای ندارد و تمامی پروژه های عمرانی آن فعال هستند.

مهندس مجید پزشکی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری مهم‌ترین تمرکز شورای اسلامی دوره چهارم و پنجم را امور عمرانی در کنار فعالیت های فرهنگی دانست و اضافه کرد: شهرداری نجف آباد را بایستی از موفق ترین مجموعه ها در سطح استان و حتی کشور دانست به طوری که طی دوره های چهارم و پنجم شورای شهر تاکنون طرح های متعدد عمرانی عملیاتی شده و تعدادی نیز در دست اجرا قرار دارند که در راستای هم قرار دارند.


 

نایب رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر ادامه داد: در حال حاضر خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار و شهرداری شکل گرفته و همین موضوع زمینه ساز انجام هر چه بهتر کارها شده است.

پزشکی از احیاء محور تفریحی بوستان زندگی، ساماندهی خیابان امام شرقی، کشتارگاه صنعتی، احداث میدان نجف اشرف، بهسازی بلوار جانبازان و بهسازی بافت مرکزی بازار به عنوان شاخص ترین پروژه های در دست اجرای شهرداری نام برد و خاطر نشان کرد: پیش از این هم شاهد به ثمر رسیدن تلاش ها در مورد طرح های بزرگی همچون تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی، ساختمان پنج طبقه حمل و نقل، تعریض خیابان شریعتی، احداث پارک کوهستانی آبشار، احداث باغ موزه و باغ گل ها به همراه خرید، نوسازی و تجهیز خانه های تاریخی مهرپرور و نوریان در کنار ده ها طرح عمرانی کوچک و بزرگ دیگر در سطح مناطق پنج گانه بوده ایم.

فعال ترین کمیسیون شورای شهر

پزشکی که در شش سال گذشته رئیس و عضوکمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی دوره چهارم و پنجم بوده، می گوید: تمامی لوایح عمرانی مربوط به پروژه های مختلف جهت تصویب نهایی و طی مراحل قانونی قبل از عملیاتی شدن، به این کمیسیون ارجاع داده شده و بعد از انجام چکش کاری های مورد نیاز در صحن پارلمان شهری مورد بحث و بررسی نهایی و تصویب قرار می گیرد.

مجید پزشکی با اشاره به فعالیت دو کمیسیون دیگر برنامه و بودجه و فرهنگی در مجموعه شورای اسلامی و تشکیل جلسات تخصصی آن ها در شنبه هر هفته ادامه داد: بیش از 34 کمیته با موضوعات مختلف در سطح مدیریت شهری تعریف شده که اعضای شورای اسلامی شهر نیز متناسب با تخصص و توانایی خود در تعدادی از آن ها حضور دارند.

این عضو شورای شهر از کمیسیون فنی و عمرانی به عنوان فعال ترین زیرمجموعه پارلمان شهری نام برد و خاطر نشان کرد: با توجه به تعدد طرح های عمرانی شهرداری، وقت زیادی از فعالیت اعضای کمیسیون به بحث و بررسی این پروژه ها و مشاوره با متخصصین و شرکت های فعال در این عرصه اختصاص پیدا می کند.

شورای شهرستان؛ یک بالادستی موثر

پزشکی که در دو سال اخیر ریاست شورای شهرستان نجف آباد را نیز عهده دار شده در خصوص نحوه فعالیت این مجموعه بیان می کند: کل شهرستان به دو بخش اصلی مهردشت و مرکزی تقسیم شده و هشت شهر موجود در این دو بخش، هر کدام یک نماینده از شورای شهر خود به شورای شهرستان معرفی می کنند. البته نجف آباد با توجه به جمعیت بالاتر از دویست هزار نفر، دو نماینده در این مجموعه دارد.

مجید پزشکی انتخابات شورای شهرستان را چهار سال یک بار عنوان کرد و ادامه داد: این مجموعه به عنوان یک شورای بالادستی و اتاق فکر شوراهای شهر، همزمان با نظارت بر فعالیت های مختلف پارلمان های شهری امکان ارتباط و تعامل با دیگر دستگاه های مسئول در سطح شهرستان و همچنین شورای عالی استان ها به منظور ارائه نقطه نظرات کارشناسی و حتی تبدیل برخی پیشنهادات به قانون رسمی کشور از طریق طرح موضوع در صحن مجلس شورای اسلامی را دارد.

وی از تنظیم جهت گیری کلی شوراهای شهر به عنوان دیگر کارکرد مهم شورای شهرستان نام برد و اظهار داشت: تلاش شده براساس نیاز جلسات شورای شهرستان تشکیل شود و به منظور اشراف بیشتر بر مشکلات شهرهای مختلف، این جلسات به صورت دوره ای به میزبانی یکی از شهرهای شهرستان برگزار می شود.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.