پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

مراسم تجلیل از کتابدارن کتابخانه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد

پنج شنبه ۷ آذرماه ۹٨، سالن همایش مجموعه تاریخی هفت برج خارون میزبان مراسم تجلیل از کتابدارن فرهنگسراها و کتابخانه های سازمان بود.

در این برنامه که بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی طرح ریزی شده بود پس از تلاوت قرآن، امام جمعه نجف آباد حجت الاسلام حسناتی ضمن تبریک این روز، نجف آباد را شهر علما و شهدای کتابخوان دانست. حسناتی فعالیت چشمگیر مجموعه مراکز فرهنگی و کتابخانه های عمومی نجف آباد را منشأ و ریشه پرورش و خلق فضلا و عالمان این شهر دانست.
حضور و شرکت چشمگیر شهروندان در مسابقات کتابخوانی، رونق مراکز فرهنگی با محوریت کتاب و ویژه برنامه های برگزار شده سطح شهر از عمده مباحث آغازین این مراسم بود که توسط امام جمعه نجف آباد ایراد شد.

عیدی محمد طرقی ریاست شورای اسلامی شهرنجف آباد: از علاقه شخصی خود به شغل  کتابداری گفته و ضمن تبریک این مناسبت، پیشرفت فرهنگی جامعه را منوط به توجه عام به مقوله کتابخوانی دانست.

محمد حسن آسیابانی عضو شورای اسلامی شهر:به تبیین شهید حججی به عنوان مروج کتاب در شهرستان پرداخت و ضمن تشکر از فعالیت های حوزه کتاب در مراکز، به لزوم توجه جامعتر به بحث خلاقیت و پرداخت شیوه های نوین جذب مخاطب در کتابخانه ها اشاره داشت.

مهندس مجتبی گودرزی نایب رییس شورای اسلامی شهر: کتابداران خود باید از کتابخوان ترین اعضای جامعه باشند. وی ضمن اشاره به امکانات مناسب و زیرساخت های لازم فراهم شده در مناطق مختلف شهری، به همت شخصی هر کتابدار بعنوان امر کاربردی و مهم گسترش دهنده فرهنگ کتابخوانی اشاره داشت.

مهندس احمد رضا جعفرزاده معاون عمرانی فرمانداری شهرستان : با توجه به گسترش و پیشرفت علم و تکنولوژی، کمبود وقت و هزینه های جانبی و عدم رقبت نسبت به امر کتابخوانی، پیشنهاد گسترش کتاب و کتابخانه دیجیتال و حضور هرچه بیشتر مراکز و مجموعه های فرهنگی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان راهکاری مناسب یاد کرد.
مهندس مجید پزشکی  دبیر شورای اسلامی شهر و ریاست شورای اسلامی شهرستان نجف آباد : لزوم توجه به آموزش و اهمیت به کتابداران بعنوان موثرترین بخش از سیستم ارتباط با جامعه هدف کتابخوان را عنوان داشت.

مهندس محمد مهدی فردوسی مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد : ارایه آماری از مهمترین فعالیت های ۵ساله سازمان تحت مدیریت خود در بخش هایی چون عمرانی، تجهیز،خرید کتاب، عضویت و ارایه خدمات این حوزه را بیان نمود.

محمد مغزی نجف آبادی شهردار نجف آباد پس از تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به این نکته اشاره داشت که با توجه به این که بسیاری از اشخاص موثر این جامعه که امروز در سطح ملی به رشد و پیشرفت فرهنگ کمکی شایان می کنند از مجموعه های فرهنگی و کتابخانه های شروع کردند، به لزوم توجه هرچه بیشتر و تقویت عملکرد این بخش از مجموعه شهری تاکید کرد.
شهردار نجف آباد همچنین مهمترین محوریت های کلان شهری حوزه کتاب و کتابخوانی شهرداری نجف آباد، شاخص ترین ویژه برنامه های این مناسبت و برنامه های آتی این حوزه را ارایه نمود.

وی در آخر به تمامی کتابدارن حاضر کتاب "گزیده داستان ها و روایات تاریخی" به قلم ابوالقاسم پاینده و به کوشش فضل الله خلیلی اهدا نمود.
رونمایی از نرم افزار تحت وب "سامان"(که طی آن اتصال مجموعه های فرهنگی و کتابخانه های عمومی تحت پوشش سازمان به شبکه کشوری جامع مدیریت کتابخانه های عمومی کشورصورت پذیرفت ) توسط مسئولین و جلسه پرسش و پاسخ کتابدارن از دیگر بخش اصلی این مراسم بود.

 



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.