پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

پیام عیدی محمد طرقی رییس شورای اسلامی شهر نجف آباد به مناسبت روز ملی شوراها

نهم اردیبهشت ماه سالروز رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بی تردید نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ما دارد.
 نهاد شورا که شالوده آن ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلام دارد در واقع به فرآیند واگذاری امور به مردم عینیت بخشید و به برکت این اتفاق، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای که در آن زندگی می‌کنند دوچندان گردید.
 اهمیت شوراها به حدی است که یکی از سوره های قرآن به نام شورا مزین گشته و چند اصل مهم از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به اهمیت و نقش شوراها پرداخته است.

شوراها به عنوان پارلمان محلی کارکرد های عمرانی ، فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی بالایی داشته و نقش موثری در عمران و آبادانی شهرها و روستاها در ابعاد مختلف ایفا می نمایند.پس از شکل‌گیری شوراها ، در هر دوره، فرآیند تکاملی بهتری را سپری نمودند ولی هنوزشوراها  به بلوغ کامل نرسیده اند و امید آن داریم با تغییر نگرش‌ها و برخی اصلاحات ساختاری این تکامل سریع‌تر حاصل شده تا بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی کامل شهرها و روستاها در کشور عزیزمان ایران باشیم.
 اینجانب فرا رسیدن روز ملی شوراها را به همه همکارانم در سراسر کشور و به ویژه همکاران بسیار خوب ، دلسوز و پرتلاشم در شورای اسلامی شهر نجف آباد صمیمانه تبریک و شادباش عرض می نمایم .
شورای پنجم نجف‌آباد با بررسی مشکلات همه نقاط شهر در مناطق پنج گانه با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌ها تاکنون گام‌های بلندی در جهت توسعه و عمران شهر برداشته است در ادامه کار و فرصت اندک باقیمانده از شورای پنجم نیز پروژه‌های مهم و تاثیرگذاری را در دستور کار خود قرار داده است.
  به عبارت بهتر سال ۱۳۹۹ سال پروژه های مهم و بزرگ برای شهر و شهرداری نجف آباد است.
پروژه‌های بزرگی همچون بلوار کشاورز ،پروژه عظیم ریل باس(قطار شهری)،زیرگذر شهدای دانشجو، زیرگذر شهرک صنعتی کاوه (منتظریه) پارکینگ ۱۷ شهریور، پارکینگ جنب شهرداری مرکزی، طرح بزرگ رفاهی گردشگری مسیر کوچه باغ زندگی که بزرگترین کوچه باغ هفت کیلومتری ایران است یا همان طرح بیشه ،ورودی غرب نجف آباد همراه با المان و میدان باشکوه میدان نجف اشرف، فرهنگسرای صالح آباد,  فرهنگسرای کوثر, کشتارگاه بزرگ صنعتی غرب استان اصفهان، بلوار شهید محمد منتظری صالح آباد به آزادگان، ساماندهی میدان معلم ،موزه تاریخ مفاخر ،رستوران راه چوبی ،شهربازی سرپوشیده پارک کوهستان، سالن های پردیس سینمایی ،پمپ بنزین منطقه ۳،  چندین زمین روباز ورزشی در مناطق پنج گانه، تملک و ساماندهی برج‌های دوقلوی صفا، باغ بهشت، باغ موزه، ساماندهی میدان امام ،سیتی سنتر و...
همچنین با توجه به بررسی‌های به عمل آمده توسط اعضای شورای شهر و جناب شهردار، یکی از اولویت ها و نیازهای اصلی شهر آسفالت معابر تشخیص داده شد.
 در این خصوص برنامه‌ریزی دقیقی به عمل آمد. تمامی معابر خاکی و معابری که نیاز جدی به آسفالت دارند شناسایی شد و گام نخست نهضت آسفالت با ارسال لایحه ۲۰ میلیارد تومانی در آغاز سال ۱۳۹۹وتصویب  شورا برداشته شد و گام‌های بعدی نیز در طول سال برداشته خواهد شد. به مردم عزیز نجف آباد بزرگ در مناطق پنجگانه این نوید را می‌دهم که با نهضت آسفالت بسیاری از معابرونقاطی که نیازبه آسفالت دارند به ویژه مناطق محروم تر امسال از نعمت آسفالت  برخوردار خواهند شد .
نجف‌آباد شهری بزرگ با مردمان شریف و کم نظیر است.

مردم عزیز نجف آباد بزرگ در مناطق پنجگانه شایسته بهترین خدمات و امکانات می باشند، البته مشکلات بسیار فراوانی در شهر وجود دارد و اعتبارات و امکانات نیز محدود می باشد اما ما معتقدیم علی رغم همه مشکلات و تنگناها با همدلی و هم‌افزایی و مشارکت همه مردم و مسئولین امکان انجام کارهای بزرگ و رفع اکثریت مشکلات وجود دارد و ما با توکل بر خدای بزرگ و به کارگیری تمام ظرفیت‌های شهر به سوی توسعه و عمران همه جانبه و متوازن شهر گام برمی‌داریم.
 اینجانب لازم می‌دانم از همراهی مردم گرانقدر نجف آباد بزرگ صمیمانه تشکر کنم ، همچنین از زحمات  شبانه روزی جناب آقای مغزی شهردار مردمی و دلسوز نجف‌آباد  معاونین ارجمند ایشان, مدیران محترم مناطق و سازمان‌ها پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری (کارمندان و کارگران )با تمام وجود سپاسگزاری نمایم.
 در پایان  سخن ،در این ماه مبارک  رمضان از خداوند بزرگ می خواهم که به همه ما توفیقی عنایت فرماید که بدون تحقیق بررسی دقیق و حصول اطمینان در مورد کسی,  چیزی یا موضوعی قضاوت نکنیم  .
تنها خواهش صادقانه من از همه همشهریان عزیزم به ویژه کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند این است که قبل از اینکه مطلبی را به اشتراک بگذارند حتماً از صحت و سقم آن اطمینان حاصل نمایند زیرا انتشار مطالب غیرواقعی و کذب نه تنها مستقیم و غیرمستقیم نقش ترمز را برای مدیران شهر, بازی می‌کند,  بلکه باعث خسارات فراوان به شهر و شهروندان می‌شود و ظلمی است نابخشودنی.
 البته شورای شهر همیشه از انتقادات سالم و موثر همه شهروندان عزیز با روی باز استقبال می نماید. من به مردم عزیز شهرم اطمینان می‌دهم که با همدلی مردم و مسئولین روزهای خوب و با شکوهی در انتظار مردم شریف نجف آباد می باشد و قطعاً با انجام این پروژه های بزرگ ، زندگی در نجف آباد زیباتر و دلچسبتر از گذشته خواهد شد انشاءالله.

عیدی محمد طرقی
رییس شورای اسلامی شهر نجف آباد
نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹

 



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.