پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

ارائه بودجه 1400شهرداری به شورای اسلامی شهر

در جلسۀ رسمی 196 شورای اسلامی شهر، مدیران ارشد شهرداری نجف‌آباد با منتخبان مردم در شورای اسلامی دوره پنجم، بودجۀ سال 1400 شهرداری با پیش‌بینی چهارصد میلیارد تومان و سهم 68درصدی فعالیت‌های عمرانی جهت بررسی و تصویب ارائه شد.

طی این نشست محمد مغزی نجف‌آبادی در سخنانی با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از فعالیت‌های عمرانی از بابت شرایط اقتصادی و افزایش قیمت ها در ماههای گذشته بیان داشت: متناسب با سیاستهای کلی کشور نسبت به افزایش نسبی عوارض در بخشهای مختلف در سال آینده اقدام گردید.
مغزی با تشکر ویژه از همکاری‌های شورای اسلامی شهر در زمینه‌های مختلف و تلاش شبانه‌روزی تمامی پرسنل این مجموعه اظهار داشت: در بودجۀ سال1400، بیشترین رشد مربوط به هزینه‌های عمرانی با 181درصد بوده و بر همین اساس 260میلیارد تومان برای فعالیت‌های عمرانی سطح مناطق پنج‌گانه در نظر گرفته شده و هزینه‌های جاری نیز تنها 37درصد رشد داشته است.

شهردار نجف‌آباد با اعلام پیش‌بینی 20میلیارد تومان در بودجۀ سال آینده به عنوان درآمدهای غیرنقدی بیان کرد: در سال آینده، بودجۀ مناطق پنج‌گانه به طور متوسط 30درصد افزایش داشته و برای سازمان‌های زیرمجموعۀ شهرداری نیز پانزده میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ثابت بوده است.
نورپردازی‌های ویژه نوروزی
معاون برنامه‌ریزی وتوسعه منابع انسانی شهرداری نیز در این جلسه از تشکیل منظم جلسات هفتگی کمیته‌ زیباسازی شهر سخن گفت و خاطر نشان کرد: برای نوروز امسال و با لحاظ کردن شرایط بهداشتی احتمالی، مجموعه‌ای از المان‌های نوروزی در نظر گرفته شده که تونل نوری 120متری در چهار‌باغ و المان‌های نوری کروی در دیگر مناطق از جملۀ آن‌ها هستند.

مهندس سید‌محمدابراهیم احمدی از بهسازی و نوسازی بخش‌های فرسوده مبلمان شهری در هفته‌های منتهی به نوروز خبر داد و اعلام داشت: علاوه بر ده‌ها المان نوروزی در نظر گرفته شده برای مناطق پنج‌گانه، در برخی نقاط شهر مانند بلوار میرداماد و میادین بسیج و آزادگان نیز مجموعه اقداماتی جهت بهسازی وضعیت فعلی طراحی شده است.
اجرای 300هزار متر‌مربع آسفالت در نجف‌آباد
معاون امورزیربنایی وحمل ونقل شهری شهرداری نجف‌آباد، دیگر سخنران این نشست بود که با اشاره به چندین برابر شدن قیمت قیر در یک‌سال اخیر اعلام داشت: در سال گذشته، دو نوبت مناقصه آسفالت معابر شهری برگزار شد که در اولین مرحلۀ آن که طی نیمۀ نخست سال اجرا گردید، نزدیک به سیصد هزار متر‌مربع آسفالت در سطح مناطق پنج‌گانه اجرا گردیده است.

مهندس مهدی فاضل از برگزاری دومین مناقصه آسفالت در دی ماه امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: با وجود مشکلاتی مانند اجرای شبکه فاضلاب که تا حدود زیادی آسفالت معابر را با مشکلات جدی مواجه کرده، در نیمۀ نخست سال‌جاری بیش از 121هزار متر‌مربع آسفالت در منطقۀ4، 68هزار متر‌مربع در منطقۀ5 و بیش از 64هزار متر‌مربع در منطقۀ2 اجرای آسفالت داشته‌ایم ضمن اینکه در سال گذشته بیشترین اجرای آسفالت در منطقه سه صورت پذیرفته است.
فاضل عمدۀ این آسفالت‌ها را مربوط به معابر خاکی دانست و اضافه کرد: در مناطق یک و سه نیز به ترتیب 34 و 5 هزار متر‌مربع عملیات بهسازی معابر در قالب انجام زیرسازی و آسفالت انجام گرفته است.
جمع‌آوری شبانه‌روزی پسماندهای خانگی تا شب عید
معاون خدمات شهری شهرداری نجف‌آباد نیز در این جلسه، در تشریح اقدامات پایان سال این معاونت گفت: در کنار نظافت روزانه معابر اصلی و فرعی، توسعه و بهسازی فضای سبز، کاشت درخت و رسیدگی به آرامستان‌ها، با توجه به دو تا سه برابر شدن حجم پسماند‌های خانگی در هفته‌های پایانی سال، کار جمع‌آوری به صورت 24ساعته تا پایان سال انجام خواهد شد.

سهراب بیگدلی اضافه کرد: توسعه شبکه آبیاری فضای‌سبز بر اساس استفاده از پساب فاضلاب، تداوم عملیات تکمیل کمربند سبز شهر و تجهیز آرامستان‌ها به پریز‌های برق متعدد به منظور ایمن‌سازی استفادۀ شهروندان از زیرساخت‌های موجود از دیگر اقدامات قابل ذکر در هفته‌های منتهی به عید نوروز هستند.
تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای شهرداری با خارون
مدیر مدیرارتباطات واموربین‌الملل شهرداری نجف‌آباد در ادامۀ جلسۀ ارائه بودجه شهرداری به صحن شورای شهر اعلام کرد: پس از سال‌ها پیگیری و به دنبال دستور کتبی چند ماه پیش وزیر ارشاد که برای افتتاح گذر فرهنگ و هنر راهی نجف‌آباد شده بود، مجوز نشریه الکترونیک خارون شهرداری صادر شده و این بستر، امکان بهتر و قوی‌تری برای انعکاس مجموعه خدمات مدیریت شهری فراهم خواهد کرد.

ابراهیم رضایی اضافه کرد: طراحی، ساخت و نصب المان‌های متعدد مرتبط با مناسبت‌هایی مانند ایام دهۀ‌فجر، مناسبت‌های ملی و مذهبی در کنار اطلاع‌رسانی از مجموعه اقدامات عمرانی شهرداری در قالب‌های مناسب با فضای مجازی مانند پادکست‌های صوتی، کلیپ و اخبار کوتاه و مشروح از دیگر تلاش‌های قابل ذکر این واحد محسوب می‌شوند.

وی همچنین درخصوص برنامه های دهه مبارک فجر از برگزاری پنج برنامه آتش بازی در مناطق پنج گانه برای اولین بار درشب پیروزی انقلاب اسلامی سخن گفت و درخصوص همکاری و برنامه ریزی جهت راهپیمایی خودرویی و موتوری در یوم الله 22 بهمن مواردی را بیان داشت.
تقدیر ویژه از خدمات گسترده و متنوع شهرداری
در بخش دیگری از این جلسه نیز رییس و دیگر اعضای شورای اسلامی دوره پنجم به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. مهندس جواد حجتی در ابتدای این صحبت‌ها مجموعه تلاش‌های صورت گرفته در سطح شهرداری با کم‌نظیر و قابل تقدیر دانست و اعلام کرد: امیدواریم بودجۀ سال آینده هم‌چون سال‌های گذشته، گامی در مسیر تحقق اهداف سند 1404باشد.

مهندس حجتی رییس شورای اسلامی شهر با تقدیر از پیگیری‌های صورت گرفته برای تصویب طرح جامع ترافیکی نجف‌آباد در شورای عالی ترافیک استان اضافه کرد: در کنار مجموعه اقدامات جاری سطح مناطق مانند نظافت روزانۀ معابر، شاهد اجرای ده‌ها پروژه عمرانی کوچک و بزرگ در سطح شهر و توسعۀ زیرساخت‌ها هستیم.
محمد‌حسن آسیابانی دیگر عضو شورای شهر نیز با تقدیر از مجموعه اقدامات روابط عمومی شهرداری در راستای آماده‌سازی فضاهای شهری در مناسبت‌های مختلف گفت: این‌گونه اقدامات قابل تقدیر که نمونه آن در بسیاری شهرها دیده نمی‌شود، نقش مهمی در افزایش مشارکت مردمی در مراسم‌های ملی و مذهبی داشته است.
دکتر عیدی‌محمد طرقی دیگر منتخب مردم در شورا بود که با تاکید بر اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتر در خصوص فعالیت‌های شهرداری در بخش‌های مختلف خاطر نشان کرد: برخلاف بسیاری از شهرها که با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی فعالیت شورا، شاهد بروز نوعی رکود در فعالیت‌ها هستیم، خوشبختانه در مجموعه شهرداری نجف‌آباد، فعالیت‌های عمرانی و جاری با همان سرعت قبل و حتی بیشتر ادامه دارد.
مهندس مجتبی گودرزی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر بود که در این جلسه بیان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد انجام اقدامات بسیار خوبی در سطح مناطق پنج‌گانه بوده‌ایم و در خصوص بودجه سالیانه نیز به تدریج به سرانه درآمدی مورد انتظار و آن‌چه شایستۀ مردم شریف این شهر است، نزدیک می‌شویم و سرانه شهر نجف آباد از 766 هزاتومان به 1615000 تومان در سال 1400 رسیده است. 



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.