پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

دویست و سومین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

دوشنبه (16/1/1400)

پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص)،  دویست و سومین (203) جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز دوشنبه مورخ 16/1/1400 ساعت 17 با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز گردید. سپس جناب آقای مهندس حجتی ریاست  محترم شورای اسلامی شهر ضمن عرض سلام و خیر مقدم  به شهردار محترم ، معاونین و همکاران ایشان ، از زحمات شبانه روزی شهردار محترم و همکاران محترمشان بخاطر عملکرد مثبت و درخشان در حوزه های مختلف مدیریت شهری و ایجاد رضایتمندی در شهروندان عزیز و شور و نشاط و زیبائی در ایام نوروز در جای جای نجف آباد  تقدیر و تشکر نمودند.

*مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 203:
*پس از سخنان مقدماتی ریاست محترم شورا ، جناب آقای مغزی شهردار محترم نجف آباد پس از سلام و تبریک ایام و اعیاد گذشته و حال ، گزارشی از عملکرد شهرداری در حوزه های مختلف ارائه نمودند. جناب آقای مغزی از انجام پروژه های مهم یاد کردند و اشاره نمودند که برخی پروژه های مهم نیز در حال انجام و تکمیل است از جمله: کشتارگاه بزرگ صنعتی نجف آباد – پروژه های رفاهی گردشگری مسیر هفت کیلومتری کوچه باغ زندگی – پل زندگی – میدان و المان بزرگ غرب نجف آباد (المان نجف اشرف) – بلوار کشاورز- بلوار آیت اله امینی- خانه علم – خانه ایثار – زیرگذر مهندس شهید ربیعیان اولین شهید صنعت هسته ای کشور – تقاطع غیر همسطح شهداء دانشجو- بلوار آیت اله امینی – سالن پردیس سینمایی امید- باغ بهشت- پمپ بنزین منطقه 3 (ویلاشهر) شهربازی سرپوشیده کوهستان- رستوران راه چوبی- فرهنگسرای آیت اله عالم در منطقه 5 (امیرآباد) – فرهنگسرای کوثر در منطقه 4 (یزدانشهر) – مجموعه ورزشی روباز منطقه 2 – مجموعه ورزشی روباز منطقه 3 – مجموعه ورزشی روباز منطقه 4 – مجموعه ورزشی روباز منطقه 5 – ایجاد کمربند سبز در جنوب و شمال نجف آباد – بهار آسفالت و ...
جناب آقای مغزی شهردار محترم نجف آباد گفتند هنگامی که بنده به عنوان شهردار نجف آباد انتخاب شدم قولهائی دادم که اکنون با قاطعیت اعلام می کنم بیش از 90 درصد قولهائی که به شورا و مردم عزیز دادم اجرائی و عملیاتی شده است.ایشان گفتند بودجه سال گذشته با 50 درصد افزایش درآمد محقق شده است . حق و حقوق پرسنل محترم شهرداری و پیمانکاران تقریباً به طور کامل پرداخت شده است. 65% بودجه صرف امور عمرانی و 35% بودجه صرف امور جاری شده است.ایشان در ادامه اشاره نمودند در ایام نوروز جمع آوری زباله در یک شبانه روز به 400 تن رسید. کارگران شهرداری در ایام نوروز جهاد گونه فعالیت نمودند و جمع آوری زباله به طور 24 ساعته انجام می شد که نتیجه آن زیبائی در خور تحسین شهر نجف آباد بود.
سرانه فضای سبز نجف آباد با توجه به افق 1404 و چشم انداز نجف آباد، هم اکنون به 12 متر رسیده است. و در روز درختکاری در مناطق 5 گانه ویژه برنامه های کاشت نهال انجام شد و بیش از 2500 اصله نهال کاشته شد. فضای سبز آرامستان نجف آباد ساماندهی و توسعه یافت و 800 درخت زیتون در میان درختان کاج کاشته شد. بیش از 420 هزار متر طولی رنگ آمیزی جداول انجام شد. 400 درب کرکره ای در خیابانهای اصلی شهر رنگ آمیزی و زیباسازی شد. تعداد پروانه های صادره امسال نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش یافت . البته این تعداد نسبت به سالهای 1391 و 1392 کاهش هم داشته است. در آن سالها تعداد پروانه های صادره به 1600 پرونده رسیده است( در منطقه یک 52 درصد افزایش – در منطقه دو 20 درصد افزایش- در منطقه سه 16 درصد افزایش- در منطقه چهار 29 درصد افزایش و در منطقه پنج 19 درصد افزایش داشته ایم) که در مجموع از نظر تعداد 30 درصد و از نظر متراژ13 % افزایش صدور پروانه  داشته ایم.
بهار آسفالت در مناطق 5 گانه بسیار چشمگیر بود و بیش از 40 میلیارد تومان برای آسفالت در مناطق 5 گانه هزینه شده است.نکته قابل توجه اینکه بیشترین آسفالت در مناطق محروم و کم برخوردار انجام شده است.امروز در جلسه ملاقات مردمی و پاسخگوئی به سامانه 137 ، باز هم مردم نیاز به آسفالت را مطرح می نمودند و بیش از 70 درصد تقاضاها در خصوص آسفالت می باشد که قطعاً نگاه عملیاتی ویژه ای به این موضوع خواهیم داشت. در مجموع در سال گذشته بیش از 495 هزار متر مربع آسفالت انجام شده است. (185 هزار متر مربع روکش آسفالت و 310 هزار متر مربع معابر خاکی آسفالت شده است).
بسیاری از خیابانها و معابر اصلی شهر در مناطق 5 گانه آسفالت گردید . بهار آسفالت در سال جاری نیز با توجه بیشتر و جدی تری انجام خواهد شد. برنامه ریزی های لازم بعمل آمده است.
تمام تلاشها انجام گردید تا پروژه ها در مناطق 5 گانه عادلانه توزیع گردد و این مهم با توجه به نگاه ویژه اعضاء محترم شورای شهر نجف آباد انجام شده است زیرا یکی از رسالتهای مهم مدیریت شهری توزیع عادلانه امکانات و ایجاد عدالت اجتماعی می باشد.
برخی از پروژه های مهم که در مرکز شهر انجام شده یا در حال تکمیل می باشد به مرکز شهر اختصاص ندارد بلکه پروژه های عمومی است که همه
 شهروندان از آنها منتفع خواهند شد از جمله: کوچه باغ زندگی – باغ بهشت ، پردیس های سینمائی و شهربازی سرپوشیده .
کرونا ویژه برنامه های نوروزی را تحت الشعاع خود قرار داد اما برنامه های خوبی در ایام نوروز انجام شد از جمله : معرفی شهر نجف آباد- مسابقات مجازی – جشنواره مجازی باغ شهر صفوی – نصب المانها – بنرها- زیباسازی ها- تونل نور چهارباغ – تونل نور میدان امام- المان سنگی میدان امام و ...
*جناب آقای مغزی در پایان سخنان خود ، عملکرد مثبت مدیریت شهری را مرهون زحمات مجموعه مدیران ، کارمندان و کارگران شهرداری دانست و از صمیم دل از همه این عزیزان و اعضاء محترم شورای شهر تجلیل و تقدیر نمود.
*در ادامه اعضاء محترم شورای اسلامی شهر به نوبت سخن گفتند و ضمن تجزیه و تحلیل عملکرد شهرداری ، با توجه به واقعیات موجود و اقدامات انجام شده از زحمات و مدیریت عالی جناب آقای مغزی و تمامی مدیران و پرسنل شهرداری تجلیل نمودند.
*جناب آقای حجتی خواستار انعکاس عملکرد چهار ساله شهرداری شدند. جناب آقای مغزی قول دادند که با تلاش روابط عمومی به زودی و انشاء اله به مناسبت روز شوراها(9 اردیبهشت ماه) عملکرد 4 ساله شهرداری و شورای پنجم منتشر شود.
سپس نامه ها و لوایح واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید
1-نامه شماره 86/1400 مورخ 7/1/1400 شهرداری (به شماره 22/1400 مورخ 15/1/1400 دبیرخانه شورا) منضم به تصویر کروکی موقعیت محل پلاک ثبتی 670 قطعه 5 نجف آباد متعلق به خانم ... واقع در خیابان فارابی – کوچه رنجبر – کوی مینا با عنایت به اینکه برابر مفاد صورتجلسه شماره 81026 مورخ 26/11/99 مقرر گردید شهرداری باستناد ماده 19 قانون نوسازی نسبت به فروش و واگذاری گذر متروکه تصرفی به متراژ 79/20 متر مربع جهت الحاق به پلاک فوق الذکر اقدام نماید مطرح که پس از بحث و بررسی مفاد صورتجلسه صدرالاشاره باستناد بندهای 8 و 14 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید.
2-نامه شماره 842/1400 مورخ 16/1/1400 شهرداری (به شماره 40/1400 مورخ 16/1/1400 دبیرخانه شورا) منضم به تصویر صورتجلسه شماره 76046 مورخ 7/11/99 بانضمام تصویر کروکی موقعیت محل پلاک ثبتی 5/773 قطعه 6 نجف آباد متعلق به آقای .... واقع در خیابان مولوی شمالی ، کوچه پوررحیم ، نظر به اینکه مقرر گردید شهرداری باستناد ماده 19 قانون نوسازی نسبت به فروش و واگذاری گذر متروکه تصرفی به مساحت 35/33 متر مربع جهت الحاق به پلاک فوق الذکر اقدام نماید ، مطرح که پس از بحث و بررسی مفاد صورتجلسه صدرالاشاره ، باستناد بندهای 8 و 14 از ماده 80 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید.
ختم جلسه: جلسه ساعت 20 با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت.
غائبین جلسه : جناب آقایان مهندس پزشکی و مهندس ابوترابی اعضاء محترم شورای اسلامی شهر.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.