پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

شصت و چهارمین (64)جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

شنبه (17/2/1401)

پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد(ص)، شصت و چهارمین (64) جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز شنبه مورخ 17/2/1401 ساعت 16 با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید در محل این شورا آغاز گردید . سپس جناب آقای مؤمنی ریاست محترم شورای اسلامی شهر، ضمن عرض سلام و خیرمقدم خدمت اعضاء محترم شورای اسلامی شهر و میهمانان ارجمند، دستور کار جلسه را مطرح نمودند.
مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه شماره 64:

*جلسه رسمی شورا با دعوت و هماهنگی قبلی با حضور جناب سرهنگ گوهری فرمانده محترم انتظامی شهرستان ـ جناب سرهنگ بیگی رئیس پلیس محترم پیشگیری از جرائم ـ جناب سرهنگ صادقی معاونت محترم فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان ـ جناب آقایان بابائی رئیس محترم واحد حراست شهرداری ـ مهندس ایوبی معاونت محترم خدمات شهری شهرداری ـ خاکسار مدیر محترم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پیرامون بحث امنیت پارکهای سطح شهر حضور بهم رساندند. پیرامون موارد ذیل صحبت گردید:
سرقت ها و برخورد با مال خرها ـ حضور و ورود موتور سیکلت در پارکها و معابر ـ شبیخون فرهنگی و بدحجابی ـ سگ گردانی ها در سطح پارکها و معابر و خیابان ها ـ به روز رسانی تابلوهای شهروندی ـ نزاع در پارکها و مشاجرات ـ آموزش به خانواده ها پیرامون مشکلات اجتماعی ـ بحث امنیت کنار گذر و پیاده رو بلوار فجر و خیابان طالقانی ـ استعمال مواد مخدر در پارک ها ـ حضور جوانان هنجار شکن در پارکها ـ معتادین متجاهر و...
در ادامه جناب آقای خاکسار پیرامون مشکلات موتورسواران در پارکها عنوان نمودند که با نصب تابلوهای شهروندی ـ نصب موانع فیزیکی و حضور قوه قهریه عوامل بسیار مهمی در کنترل مشکلات خواهد بود. جناب آقای بابائی پیرامون بحث امنیت سیاسی، اقتصادی ـ فرهنگی صحبت داشتند و بحث فعالیت های شهرداری پیرامون مانع گذاری و نصب دوربین جهت شناسایی متخلف ها صحبت هایی مطرح شد با حضور مستمر نیروی انتظامی در پارکها جهت کنترل نزاع ها می توان به کنترل مشکلات پرداخت. در خصوص حضور سپاه و استفاده از پتانسیل خوب نیروهای بسیجی نیز جهت حل معضلات پارکها صحبت شد.
در ادامه جناب سرهنگ گوهری فرماندهی انتظامی به همسو بودن ارگانهائی مانند سپاه ـ دادگستری ـ ورزش و جوانان و ستاد امر به معروف و نهی در کنار نیروی انتظامی اشاره نمودند. ایشان فرمودند که 80% این موارد مربوط به معضلات اجتماعی هستند که باید از نظر فرهنگی روی آن کار شود و این شهرستان بخاطر این معضل دچار آسیبهای فراوانی شده است. ایشان پیرامون ساماندهی موتورسیکلت های متخلف صحبت داشتند و فرمودند در هر شب یکی از پارکها با حضور تلفیقی راهور و یگان انتظامی در حال پاکسازی موتور سیکلت های متخلف هستند و طرح پاکسازی پارکها و تفرجگاه ها را هر شب داریم. طرح معتمد پلیس که شامل 16 فرد می شود (شهردار ـ مدیر  مدرسه ـ بخشدار ـ فرماندار ـ بسیج و...) با حضور نگهبان محله در قسمتها و محلات شهر قابل حل می شود. جناب سرهنگ صادقی پیرامون معضل سگ گردانی و استفاده از پتانسیل هنرمندان جهت حل و فصل این معضل صحبت نمودند. پیرامون نمایشگاه مواد مخدر در شهرستان پیشنهاداتی شد و لزوم ایجاد این نمایشگاه مطرح شد و اینکه ایجاد آن یک پس انداز است نه یک هزینه صحبت شد.

سپس نامه ها و لوایح واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید:
1- نامه شماره 5111/1401 مورخ 5/2/1401 شهرداری (به شماره 219/1401 مورخ 7/2/1401 دبیرخانه شورا) منضم به تصویر درخواست مالک پلاک ثبتی واقع در منطقه پنج شهرداری با موضوع بخشش و عودت دو فقره چک ارائه شده به شهرداری بابت مبلغ تأخیر و تأدیه جهت حق گل انداز مطرح که پس از بحث و بررسی موضوع صدرالاشاره باستناد بند 8 از ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحات بعدی مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید.

2- نامه شماره 5987/1401 مورخ 10/2/1401 شهرداری (به شماره 283/1401 مورخ 17/2/1401 دبیرخانه شورا) موضوع تجدید مزایده فروش عرصه تعداد 14 غرفه از بازار ایثارگران واقع در جاده نجف آباد به تیران بعد از روستای همت آباد مطرح که پس از بحث و بررسی با عنایت به نیاز شهرداری و در راستای تأمین منابع بودجه مصوب سال 1401 با تجدید مزایده صدرالاشاره با قیمت پایه کارشناسی دادگستری وفق مواد 13 و 14 آئین نامه مالی شهرداریها موافقت بعمل آمد و بتصویب رسید.

     ختم جلسه: جلسه ساعت 20 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد خاتمه یافت.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.