پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

سخنگوی شورا گفت:

تکریم مردم و توزیع عادلانه امکانات درمناطق، دو هدف مهم و رویکرد اساسی منتخبین مردم بوده است.

اسماعیل آخوندی عضو و سخنگوی شورای اسلامی دوره ششم نجف آباد در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه ضمن تبیین امر مهم خرد جمعی در تعالیم و مفاهیم دینی  و تعریف جایگاه والای شورای اسلامی شهر و روستا در نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصول قانون اساسی، عملکرد یکساله شورای اسلامی شهر نجف آباد در دوره ششم را تشریح نمود.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر نجف آباد آخوندی سخنگوی شورا در سخنان پیش از نماز جمعه 21 اردیبهشت 1402 که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی و مردم شریف نجف آباد همراه بود در سخنانی مهمترین فعالیت، اقدامات و جلسات تعاملی و راهگشای دوره ششم شورای اسلامی شهر را در تحقق دو هدف متعالی تکریم مقام و حفظ حرمت شهروندان و مراجعین و توزیع عادلانه و رعایت انصاف و عدل در توزیع خدمات و امکانات به محضر شهروندان مناطق پنج گانه شهرداری نجف آباد تبیین نمود. وی از حضور ریاست و اعضای شورا در بطن جامعه و بین شهروندان در جهت دریافت درخواست و مطالبات آن ها به منظور تهیه و تدوین منشور عملکرد و چشم انداز فعالیت شورا و تقدیم آن به شهردار نجف آباد به عنوان گام نخست عملی خادمین مردم در شورای ششم یاد کرد و این طرح را به عنوان نقشه راه و الگوی تأثیرگذار در تقویت تعامل مسئولین با مردم دانست.
پیش بینی نظرسنجی های متعدد در تعیین اولویت های خدماتی مجموعه شهری به ویژه آسفالت خیابان ها و معابر خاکی بخش دیگر سخنان آخوندی بود که افزود در این مدت با  افزایش اعتبار صورت گرفته از ۲۰ میلیارد به صد میلیارد ریال جهت تحقق مطالبات و پیگیری های خواسته های مردم گامی مهم و اساسی صورت پذیرفت. وی فرسودگی ناوگان  حمل و نقل شهری را از دیگر مشکلات پیش روی مجموعه مدیریت شهری دانست که  با تدابیر صورت گرفته جوان سازی ناوگان حمل و نقل شهری با خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید 457 و شصت دستگاه ون انجام پذیرفت.
آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود از مشکل آلودگی هوا و  ترافیک شهری ناشی از ارائه خدمات در بخش مختلف به ساکنین و مراجعین بخش های مختلف اداری پزشکی را مهمترین موارد مطرح شده در نظرسنجی، دیدارهای مردمی و جلسات تخصصی اعلام کرد و از پیشنهاد شورای دوره ششم مبنی بر تأسیس و ایجاد شهرک سلامت و انتقال مراکز خدمات رسان به خارج از بافت مرکزی شهر جهت رفع مشکلات آلایندگی و ترافیک به عنوان راهکاری عملی و جایگزین یاد کرد.
مشکل کم آبی و تأمین آب فضای سبز و پیشنهاد تکمیل تصفیه خانه فاضلاب با افزایش تعامل شهرداری و اداره آب و فاضلاب شهرستان  برای تسریع در امر تکمیل آن را از مهمترین اقدامات شورا دانست و افزود علاوه بر اقدامات عمرانی شهر، رویکرد شورای دوره ششم ارتقاء تعامل مدیریت شهری با ادارات، اورگان ها و بخش های خصوصی و فعالان مردمی این حوزه بوده که افتتاح و بهره برداری از خانه کشتی ایثار شهرداری نجف آباد نمونه موفق این رویکرد است.
دعوت از شهروندان جهت افزایش همکاری و تعامل با مجموعه شهری و جلوگیری از تخریب باغات و حفظ فضای سبز و استعلام از مراکز مرتبط و پاسخگو  قبل از خرید یک ملک برای مشخص شدن کاربری  و تسهیل در انجام امور اداری و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان موارد دیگر مطرح شده در این سخنرانی بود که آخوندی ضمن تشریح آن، برگ برنده دوره ششم شورای اسلامی شهر نجف آباد را افزایش تعامل سازنده خادمین مردم از طریق برگزاری جلسات منظم مردمی و  از طریق تدوین مجموعه دیدارهای حضوری در مساجد سطح مناطق شهری دانست.
برگزاری میز خدمت با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و پیگیری حضوری مهمترین مطالبات شهروندان حاضر در نماز عبادی سیاسی نماز جمعه بخش دیگر این حضور بود که اعضاء شورا در کمیسیون های مربوطه ضمن دریافت نقطه نظرات مطرح شده، راهنمایی و پیگیری های لازم در جهت اتخاذ تصمیم عملی و پاسخگویی شایسته به مراجعین صورت پذیرفت.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.