پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

تحقق 150درصدی بودجه شهرداری در سال99

دوشنبه 16 فروردین ماه 1400، جلسه رسمی 203شورای اسلامی شهر نجف آباد

تحقق 150درصدی بودجه شهرداری در سال99

شهردار نجف‌آباد گفت: بودجه سال گذشته شهرداری نجف‌آباد، با وجود محقق نشدن بودجه پیش‌بینی شده برای برخی مناطق، با همت و تلاش شبانه‌روزی تمامی نیروها و جذب اعتبارات در شهرداری مرکزی، به میزان150درصد محقق گردید.
محمد مغزی نجف‌آبادی در جلسه نوروزی مدیران شهرداری با شورای اسلامی شهر، با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه به برکت تلاش‌های صورت گرفته، عمدۀ تعهدات مالی مربوط به هزینه‌های پرسنلی و قراردادهای پیمانکاران، در سال گذشته محقق شده و بودجه در نظر گرفته شده برای سال1400 نیز در مقایسه با وصولی سال قبل، نزدیک به 40درصد رشد داشته است.

مغزی با اشاره به سهم 68درصدی امور عمرانی در این بودجه، رویه بسیاری از شهرها را اختصاص حداکثر 40درصد بودجه به طرح‌های عمرانی دانست و اضافه کرد: در سال99 نسبت به 98، حدود 23 درصد رشد بودجه داشتیم و در سال1400 بیشتر شهرهای کشور با توجه به تورم شدید شکل گرفته، بودجه‌شان را بعضاً تا دو برابر نرخ رشد نجف‌آباد افزایش داده‌اند ولی ما با توجه به درآمدهای قابل دسترس و واقعیات موجود، میزان افزایش بودجه را طراحی کردیم.
3برابر شدن تولید زباله درپایان سال
مغزی بخش دیگری از سخنان خود در صحن شورای اسلامی شهر را به تشریح عملکرد معاونت‌های مختلف اختصاص داد و اعلام کرد: در شرایطی که به طور متوسط روزانه 130تن پسماند خانگی از سطح مناطق جمع‌آوری می‌شود، در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، این میزان به مرز 400تن نیز رسید ولی با توجه به تلاش شبانه‌روزی و چند شیفته نیروهای خدمات شهری و صرف هزینه‌ قابل توجه، شرایطی قابل قبول از نظر جمع‌آوری زباله و رفت و روب معابر اصلی و فرعی در ایام نوروز داشتیم.
رسیدن به سرانه 12مترمربعی فضای‌سبز به عنوان میزان پیش‌بینی شده در افق1400 دیگر مطلبی بود که مغزی با تشریح آن اظهار داشت: در روزهای پایانی سال گذشته شاهد واکاری 800اصله زیتون در سطح گلزار شهدا و کاشت و توزیع بیش از 25هزار اصله درخت در سطح مناطق پنج‌گانه بودیم.
420هزار متر رنگ‌آمیزی جداول
شهردار نجف‌آباد در قسمت دیگری از این برنامه که به دلیل شرایط کرونایی با حضور تعداد محدودی از مدیران شهرداری و در زمان کوتاهی برگزار شد، زیباسازی معابر و رفع برخی نازیبایی‌ها را دیگر اقدام ویژه نوروزی شهرداری خواند و بیان داشت: 420هزارمتر رنگ‌آمیزی جداول، 400مورد رنگ‌آمیزی کرکره مغازه‌ها، 70هزار مترمربع خط‌کشی عابرپیاده، 6هزار مورد نصب علائم و تجهیزات ترافیکی و تجهیز 3تقاطع به چراغ راهنمایی و رانندگی از جمله اقدامات انجام شده هستند.
رشد 30درصدی صدور پروانه‌ها
مغزی نجف‌آبادی با اشاره به رکود چندین ساله حوزه ساخت و ساز و متاثر شدن بیشتر شهرداری‌های کشور از این مساله اظهار داشت: میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در سال گذشته با رشد 30درصدی به مرز 900مورد در سال رسیده ولی این میزان هنوز با آمار 1600فقره‌ای سال‌های 91 و 92 هنوز فاصلۀ قابل توجهی دارد.
وی ادامه داد: در خصوص ویژه برنامه‌های نوروزی نیز با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های اعلام شده، عمدۀ برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برنامه‌ریزی و اجرا شد و بخش محدودی از اقدامات، با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در زمان و مکان محدود به شکل حضوری انجام گرفت.

اجرای 495هزار مترمربع آسفالت در نجف‌آباد
مغزی در قسمت انتهایی گزارش خود، بهسازی و آسفالت معابر را یکی از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری و جزء خواسته‌های به حق مردم دانست و گفت: با توجه به تخصیص 40میلیارد تومان به آسفالت در بودجه سال99، طی این مدت نزدیک به 495هزار مترمربع آسفالت در سطح مناطق پنج‌گانه انجام گرفته که از این میزان 185هزار مترمربع به شکل روکش و 310هزار مترمربع در قالب زیرسازی و آسفالت معابر خاکی بوده است.
شهردار نجف‌آباد از توجه ویژه به معابر خاکی و فرعی شهر در این طرح سخن گفت و با اشاره به اختصاص بیشترین سهم آسفالت به منطقه5 ادامه داد: هم‌زمان با موضوع آسفالت که با انجام 1250تن لکه‌گیری همراه بود، 26پروژه مهم سطح شهر نیز که بر اساس اولویت‌ها، نیاز شهر و لزوم توسعه عادلانه و یکنواخت شهر جانمایی شده‌اند، طبق برنامه زمان‌بندی در نظر گرفته شده پیشرفت داشته‌اند.
تقدیر منتخبان مردم در شورا از زحمات شهرداری
بخش پایانی این جلسه، به تشریح نقطه نظرات اعضای شورای اسلامی شهر اختصاص داشت که طی آن مهدی حاج‌صادقیان به عنوان اولین نفر به شکل ویژه از زحمات و تلاش‌های نیروهای خدمات شهری در موضوع جمع‌آوری زباله و رفت و روب معابر تقدیر کرد و گفت: در بخش ویژه برنامه‌های نوروزی نیز با توجه به محدودیت‌های بهداشتی، شاهد خلاقیت قابل تقدیری در ارائه برنامه‌ها بودیم.

مجتبی گودرزی نیز با تشکر از زحمات و تلاش‌های تمامی نیروها و مدیران شهرداری بیان داشت: در شرایطی که بسیاری شهرها و حتی کلان‌شهرها با کسری قابل توجه بودجه سالیانه مواجه هستند، رشد 50درصدی تحقق بودجه سالیانه شهرداری نجف‌آباد، قابل تقدیر است.
محمد‌حسن آسیابانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر بود که خاطر نشان کرد: مردم مثل همیشه قدردان تلاش‌های انجام شده هستند و حتی در بیان انتقادات‌شان، ابتدا از مجموعه اقدامات عمرانی و فرهنگی که بسیار روحیه‌بخش و امیدآفرین نیز هست، تقدیر و تشکر می‌کنند.
محمد منتظری نیز گفت: برخلاف بسیاری شهرداری‌ها که ماه‌های پایانی را با نوعی رکود و انفعال پشت سر می‌گذارند، در نجف‌آباد شاهد تشدید فعالیت‌ها و پیگیری مستمر در جهت به ثمر رسیدن پروژه‌های در دست اجرا هستیم.
محسن پوراسماعیلی هم در ادامه این نشست، نظافت عمومی مناطق مختلف شهر در ایام نوروز را قابل تقدیر خواند و افزود: در موضوع اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی نیز شاهد اقدامات بسیار خوبی بوده‌ایم که امیدواریم در ماه‌های آینده نیز ادامه پیدا کند.
عیدی‌محمد طرقی دیگر منتخب مردم در پارلمان شهری بود که در خصوص عملکرد شهرداری اظهار داشت: به طور قطع مردم قدردان این تلاش‌ها و زحمات بوده و خواهند بود و امیدواریم برکات الهی نیز شامل زندگی تمامی زحمت‌کشان مجموعه شهرداری باشد.
جواد حجتی رییس شورای اسلامی شهر آخرین کسی بود که در این نشست به بیان نقطه‌نظرات خود پرداخت. حجتی بر اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر از تلاش‌های انجام گرفته در سطح شهر تاکید کرد و بیان داشت: مجموعه این اقدامات و خدمات، ضمن تقویت روحیه نشاط و امید در بین اقشار مختلف مردم، آن‌ها را به مجموعه نظام و مسئولان خدمت‌گزار خوش‌بین می‌کند. 



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.