پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بازدید پارلمان شهری از بزرگترین کشتارگاه صنعتی غرب استان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد، دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰، قربانعلی مومنی رییس و اعضای شورای اسلامی شهر نجف‌آباد از پروژه کشتارگاه صنعتی بازدید کردند.

در این بازدید مدیر پروژه کلیه بخش ها و تجهیزات کشتارگاه را تشریح نمود ‌و پاسخگوی سوالات و موارد اعضای شورای اسلامی شهر بود.

کشتارگاه صنعتی نجف آباد..

با توجه به فرسودگی کشتارگاه فعلی نجف‌آباد با عمر بیش از 30سال، احداث یک‌کشتارگاه جدید در این شهر طی دوره چهارم شورای اسلامی و شهرداری در دستور کار قرار گرفت و بعد از پیگیری‌های زیاد و مستمر و تکمیل مراحل اداری و قانونی، کلنگ این طرح عظیم در اسفندماه 1394 توسط استاندار وقت اصفهان به زمین زده شد.

بخشی از هزینه این کشتارگاه از اعتبارات مقام معظم رهبری)مدظله( بوده که علاوه بر سالن اصلی کشتار که دارای مساحتی بیش از دو هزار و ۶۵۰ مترمربع است و در دو طبقه ساخته شده، فضاهای دیگری مانند آغل با مجموع زیربنای سه هزار و ۵۰ متر مربع، سالن پیش سرد با مساحت تقریبی دو هزار مترمربع، بخش فرآوری ضایعات در ۷۶۰ مترمربع و قسمت اداری با مساحت ۵۳۰ مترمربع نیز پیش‌بینی و احداث شده است.

اتصال کشتارگاه به شبکۀ آب‌‌‌شرب، گاز شهری و برق در کنار ایجاد تاسیساتی مانند پست برق، از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح هستند. در همین راستا، بیش از 5کیلومتر خط‌انتقال آب احداث گردید تا نیاز این مجموعه به 500مترمکعب آب در ثانیه را برطرف کند.
یک تصفیه‌خانه با ظرفیت تصفیه و انتقال 800مترمکعب پساب نیز در این پروژه لحاظ شده و با زیرساخت‌های ایجاد شده، پساب تولیدی برای آبیاری فضای‌سبز این مجموعه استفاده خواهد شد
.

پیش‌بینی صنایع جانبی برای کشتارگاه نجف‌آباد
از جمله امتیازات این طرح می‌توان به پیش‌بینی صنایع جانبی و تکمیلی در کنار آن اشاره کرد که بعد از آغاز به کار کشتارگاه، به تدریج و با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی ایجاد خواهند شد.
از جملۀ این صنایع تبدیلی می‌توان به فرآوری خون، کارخانه چرم، تولید ژله و پودر استخوان اشاره کرد که در مجموع ضمن جلوگیری از ورود مقادیر قابل توجهی از پسماندهای کشتارگاه به محیط‌زیست، ارزش افزودۀ قابل توجهی نیز ایجاد خواهند کرد.
کارشناسان و مسئولان مربوطه اعتقاد دارند، بهره‌برداری کامل از این کشتارگاه، علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های قابل توجهی از اشتغال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، زمینۀ صادرات محصولات مختلفی را هم ایجاد خواهد کرد

.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.