پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

به مناسبت هفته بسیج مستضعفین

جلسه تعامل و هم‌افزایی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نجف آباد
چهارشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۰، اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نجف‌آباد میهمان سپاه ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد بودند.
در این جلسه که به مناسبت هفته بسیج و در راستای افزایش تعاملات فرهنگی اجتماعی حوزه بسیج شهرستان با مجموعه شهری نجف‌آباد صورت گرفت، ابتدا سرهنگ صفرپور فرمانده سپاه ناحیه نجف‌آباد ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار شجره طیبه بسیج حضرت امام خمینی(ره)، مهمترین اهداف و رویکرد جلسه را برشمرد. وی در سخنانی بر پاسداشت و معرفی شاخص‌های فرهنگی جامعه را از مهمترین وظایف حال حاضر مدیران شهری و بسیجیان دانست و تغییر ارزش‌های مبانی و ساختاری و بروز شدن الگوهای شناختی در جامعه را مهم و حساس ارزیابی کرد.
وی از کاهش نقش باورهای دینی در جامعه و فراموشی شاخص‌های فرهنگی به عنوان دو معضل عمده فرهنگی روز جامعه یاد کرد و افزود گسست‌های اجتماعی در جامعه، فرصت و تهدیدهای شهری،آسیب‌های اجتماعی موجود، کاهش رضایت و مهارت از مهمترین موارد و دغدغه های موجود است.
سرهنگ صفرپور در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه راهکار در مسیر برون رفت از این چالش‌های روز جامعه پرداخت.
تهیه اطلس فرهنگی شهر و تعیین طرح "وضعیت سنجی" پویا و به روز شهر بر اساس مدل‌های مدرن، تقویت و توجه ویژه به فرهنگ اقتصاد و معرفی برندهای اقتصادی نجف‌آباد، گسترش و راه اندازی مجدد گردشگری تعالی بخش با ظرفیت‌های موجود نجف‌آباد، مدیریت و برقراری تفریحات سالم برای اقشار مختلف جامعه، توجه همه جانبه به فضای مجازی به عنوان مهمترین عرصه فعالیت امروز و پرداخت به هنر ارزشی از عمده راهکارهای ارائه شده توسط ایشان بود.
سپس حاضرین از پایگاه‌ها و حوزه‌های مختلف مناطق شهری نجف‌آباد به بیان موانع موجود، مشکلات فرهنگی حوزه خود پرداخته و برای هر مورد، راهکاری عملی و مدون ارائه کردند.
کمبود بودجه و امکانات لازم در برگزاری انواع برنامه‌ها، نیاز به تدوین برنامه های مناسبتی ملی مذهبی و تقویمی، عدم وجود پیوست فرهنگی در پروژه‌های جدید شهری، هماهنگی برنامه ریزی مدیریت و گسترش شهری بر اساس نیازسنجی منطقه‌ای، افزایش تعامل مجموعه شهری با پایگاه های محلی، سامان‌دهی جلسات عمومی فرهنگی شهر و تقویت حضور بسیج در برنامه های کلان و تاثیرگذار از عمده مباحث مطرح شده توسط حاضرین بود.
سپس اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر موارد مطرح شده را تفکیک و برای هر مبحث توضیحاتی ایراد داشتند‌.
مهندس یوسف نژاد ضمن تاکید بر تقویت روحیه بسیج و بسیجی در تمامی بخش‌ها و ارکان تصمیم گیرنده شهر فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) پیرامون بسیج، خصوصیات، وظایف و رویکرد این نهاد را بازگو نمود.
جهانیان نیز ضمن تشریح نقش و خدمات بسیج از بدو شکل‌گیری انقلاب تا کنون، به بخشی از عملکرد کمیسیون فرهنگی مانند سرکشی به مناطق مختلف و تدوین و تهیه منشور چند ماده در جهت رفع موانع و مشکلات هر بخش اشاره داشت.
آخوندی نیز پس از اشاره به فرمایش رهبری که کار فرهنگی زمینه ساز ساخت هر تمدن است، بر نگاه ویژه در مبحث سلامت اعتقادی فعالان فرهنگی بسیج، تاثیر ادعیه و مناجات در برون رفت از مشکلات حاضر جامعه و ضرورت تمرکز زدایی در کار فرهنگی تاکید نمود.
خانم ارزانی رییس کمیسیون فرهنگی هم پس از تبریک هفته بسیج، و پاسخ به موارد مطرح شده به موارد زیر اشاره داشت:
طرح های عمرانی و منشور تهیه شده توسط شورا، تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد به عنوان رکن مهم هر محله و منطقه، لزوم تقویت روحیه جوابگویی به خواسته‌های اقشار مختلف جامعه، تدوین پیوست و اطلس نیازسنجی فرهنگی نجف‌آباد و همراهی بیش از پیش نهادهایی چون بسیج، مجموعه شهری با شورا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.