پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

نشست کمیته پدافند غیرعامل شهرداری نجف آباد با حضور معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد

 به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد جلسه کمیته پدافند غیر عامل شهرداری نجف آباد با حضور دکتر کریمی معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور و عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد، قربانعلی مومنی ریاست شورای اسلامی شهر، اعضای شورای اسلامی و مدیران و معاونین شهرداری در سالن فرزانگان مجموعه خارون برگزار شد.

 در این جلسه ابتدا احمد هادی دبیر کمیته پدافند غیرعامل شهرداری نجف آباد گفت حسب ابلاغ صورت گرفته شهرداری نجف آباد کمیته پدافند غیر عامل را تشکیل داد و سپس اقدام به تشکیل کارگروه‌های آن نمود و از جمله فعالیت‌های قابل توجه آن پیگیری مصوبات این کارگروه ها بود.

 هادی افزود از جمله این اقدامات تقویت بنیه آموزشی، جداسازی بسترهای انفورماتیکی اداری و اینترنت، تهیه و اجرای سیستم پایش تصویری، اختصاص پارکینگ بزرگ شهر به پناهگاه شهری و محل اسکان اضطراری، شروع طرح پدافند غیرعامل شهر، انجام دو رزمایش و اختصاص زمین برای پناهگاه شهری و تجهیز سرور مرکزی شهرداری به سیستم اطفاء حریق اتوماتیک گازی و غیره بود.

 در ادامه این نشست دکتر کریمی معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص ضرورت دفاع و اهمیت آن به ایراد سخن پرداخت و گفت کشور ما به علت داشتن منابع سرشار خدادادی همواره از سوی دشمنان مورد تعدی بوده است.

 معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود تهدیدهای آینده تهدیدهایی بر پایه سیستم های اجتماعی و حمله به زیرساخت های سایبری است. از این رو ضرورت مطالعات پدافند بیشتر به چشم می خورد چرا که می دانیم در حوزه های فناورانه مورد تهدید قرار خواهیم گرفت.

 کریمی افزود مقاوم سازی شهر ها و ترمیم آسیب پذیری ها و برگشت سریع به چرخه خدمت‌رسانی از الزامات و ضروریات مطالعات پدافند است که متاسفانه نجف آباد در سال‌های اخیر هنوز طرح مطالعه خود را شروع نکرده است هر چند شکل گیری ساختار پدافند در شهرداری ها از اولویت‌ها بوده است.

 وی در پایان ضمن تاکید بر اجرای طرح مطالعاتی پدافند غیر عامل شهرستان گفت ارزشمندترین دارایی ما مردم هستند که باید آمادگی آن را داشته باشیم تا در مواقع حساس به آنها کمک کنیم. 



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.