پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

بازدید گروهی مسئولین و مدیران شهری از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز

بازدید گروهی مسئولین و مدیران شهری از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز

پنج‌شنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱، گروهی از مسئولین و مدیران شهری نجف آباد، از سومین نمایشگاه باشکوه و تخصصی "مسجد جامعه پرداز" واقع در مسجد مقدس جمکران بازدید کردند.

در این بازدید که موسی مباشری فرماندار ویژه شهرستان، مهندس امامی شهردار، مهندس خاکسار مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی،  مهندس جهانیان عضو شورا، مهندس آسیابانی عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نجف‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین رضاوندی رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری نجف‌آباد، حجت الاسلام لطفی امام جمعه یزدانشهر، حجت الاسلام رجایی مسئول بنیاد مهدویت و حجت الاسلام همتیان نماینده امام جمعه نجف‌آباد، قاسمی معاونت فرهنگی سپاه ناحیه نجف‌آباد و تنی چند از مسئولین و مدیران فرهنگی شهرستان حضور داشتند، از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید بعمل آمد.
پس از دیدار از بخش های مختلف نمایشگاه مانند سیر تاریخی اسلام از بعثت پیامبر تا زمان حضرت علی(ع)، ماجرای،حکمیت و تعیین امام جامعه مسلمین، جنگ و مشکلات مسلمین در راه تعالی، انقلاب اسلامی ایران، تهدید و فرصت های پیش رو، با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری، مهمترین وظایف حکومت اسلامی و نقش مسجد به عنوان محوریت حفظ حکومت اسلامی به صورت مدیای کلیپ، اینفوگرافیک و میزهای گفتگو و.. بیان شد.  
حاضرین در این بازدید بر لزوم اجرای این نمایشگاه در دیگر استان‌ها تأکید و مطرح شد؛ و اعلام شد نمایشگاه مسجد جامعه پرداز ظرفیتی کم‌نظیر است که اگر بتوان این نمایشگاه را در استان‌های مختلف برگزار کرد، قطعا شاهد آثار مطلوب‌تر آن خواهیم بود.

نقش تاثیرگذار نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمنان
شهردار نجف آباد گفت: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز نقش بسیار موثری در خنثی کردن بسیاری از دسیسه‌های دشمن دارد.

مهندس امامی، شهردار نجف آباد، در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، با اشاره به ابعاد بصری نمایشگاه در بیان گزاره‌های تاریخ اسلام، گفت: مخاطبین در بازدید از این نمایشگاه اهمیت انقلاب اسلامی را درک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع موجب می‌شود در حفظ و نگهداری نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب تلاش و کوشش بیش‌تری شود، مطرح کرد: درنتیجه نمایشگاه مسجد جامعه پرداز نقش بسیار موثری در خنثی کردن بسیاری از دسیسه‌های دشمن دارد.

شهردار نجف آباد، با تأکید بر اینکه نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، حرکت موثری است، عنوان کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز به بیان تاریخ اسلام، شکل‌گیری نظام اسلامی در زمان پیامبر(ص)، غدیر، موانع در راه حکومت اسلامی و در نهایت انقلاب اسلامی پرداخته است.

وی با بیان اینکه هرچند این گذر تاریخی سریع مرور شد، ولی تاثیر بسیاری بر مخاطبین داشت، خاطرنشان کرد: تمام قسمت‌های نمایشگاه مهم و تاثیرگذار هستند و اگر به این اهمیت برسیم قدردان نظام مقدس اسلامی خواهیم بود.

امامی با اشاره به اینکه باید دوران تاریک نظام شاهنشاهی را بیان کنیم، تصریح کرد: اگر این موضوعات تبیین شوند ضمن درک اهمیت انقلاب اسلامی، با وظیفه خود در گام دوم انقلاب اسلامی نیز آشنا خواهیم شد.

شهردار نجف آباد در پایان، با بیان اینکه این نمایشگاه برای عموم مردم مفید است، یادآور شد: طلاب و ائمه جماعات می‌توانند از فرصت این نمایشگاه برای عمل به رسالت خود در عرصه جهاد تبیین استفاده کنند.
نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در سطح جامعه تحول آفرین است
فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد گفت: انتقال مطالب و محتوای نمایشگاه مسجد جامعه پرداز به سطح جامعه می‌تواند تحول آفرین باشد.

موسی مباشری، فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد استان اصفهان در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، اظهار کرد: این نمایشگاه صحنه خوبی از تاریخ به نمایش گذاشته بود که برای سنین مختلف قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مسجد جامعه پرداز اطلاعات بسیار خوبی در زمینه مسائل مختلف از صدر اسلام تاکنون را منتقل می‌کند، مطرح کرد: انتقال این مطالب می‌تواند در سطح جامعه بسیار تحول آفرین واقع شود.

فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد ادامه داد: این نمایشگاه در شرایط فعلی که دشمنان به دنبال ایجاد انحراف در اذهان مردم هستند می‌تواند روشنگری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رسالت این روشنگری نیز بر عهده روحانیون و ائمه جماعات مساجد است، عنوان کرد: می‌توانیم دانشگاه‌ها را به این نمایشگاه دعوت کنیم تا دانشجویان نیز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مباشری از پیاده سازی فرمایشات مقام معظم رهبری به زبان هنر و متن در این نمایشگاه یاد کرد و گفت: روایت‌گری وقایع تاریخی و نتیجه‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری که در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز صورت گرفته بود، یک اقدام شایسته و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه موضوعات این نمایشگاه می‌تواند برای تمام مسلمانان روشنگری کند، خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه در مسجد مقدس جمکران، اقدامی شایسته بوده که باید از آن تقدیر شود.
درخواست عضو شورای شهر نجف آباد برای برپایی نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نجف آباد گفت: امیدواریم با حضور مجموعه بنیاد هدایت در شهرستان نجف آباد، بتوانیم ائمه جماعات را با موضوعات این نمایشگاه آشنا کرده و به صورت الگو در چند مسجد آغاز کنیم.


محمد حسن آسیابانی، عضو شورای اسلامی شهر نجف آباد، در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، با اشاره به اینکه “مسجد” محور انجام امور اجتماعی است، اظهار کرد: این نمایشگاه بهترین حالت چنین مسجدی را ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته از حضور امام جماعات به عنوان محور عملیات اجتماعی غافل بودیم ولی خوشبختانه در این نمایشگاه به این موضوع پرداخته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نجف آباد خاطرنشان کرد: اگر امام جماعت بتواند در مساجد نقش خود را به خوبی ادا کند، قطعا در جامعه شاهد بروز اتفاقات مطلوبی در سایه وحدت ملی و همدلی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جلساتی در راستای نمایشگاه در شهرستان نجف آباد برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: امیدواریم با حضور مجموعه بنیاد هدایت در شهرستان نجف آباد، بتوانیم ائمه جماعات را با موضوعات این نمایشگاه آشنا کرده و به صورت الگو در چند مسجد آغاز کنیم.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.