پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

آموزش تخصصی سرمایه گذاری

فرصت و تهدیدها و نقش آن در توسعه شهری نجف آباد

پدر علم سرمایه گذاری ایران از اقتصاد شهری و سرمایه گذاری با تأکید بر راهکارهای عملیاتی برای تأمین مالی نیازهای توسعه شهری گفت.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد سه شنبه 16 اسفند پنل آموزشی سرمایه گذاری و نقش آن در توسعه شهری درتالار فرزانگان فرهنگسرای خارون برگزار شد.
در این جلسه آموزشی با حضور و ارائه دکتر داود ندیم پدر علم سرمایه گذاری در ایران مقدمات اقتصاد  شهری و سرمایه گذاری تأمین نیازهای توسعه شهری تبیین شد.
در این نشست مهندس امامی شهردار نجف آباد ضمن تشریح نتایج ورود بخش خصوصی به حوزه عملکرد مدیریت شهری بر اهمیت جذب سرمایه های مولد، و لزوم بسترسازی مناسب در دریافت سرمایه های موجود در بهبود موارد عمرانی، خدماتی و فرهنگی تأکید نمود.
دکتر ندیم در سخنانی پس از ارائه آخرین یافته های سرمایه گذاری شهری با بیان مقایسه درآمد شهری ایران با دیگر نقاط دنیا و سرانه شهروندی کلان شهر های ایران و قیاس آن با بودجه شهرداری ها، روی آوردن به مبحث سرمایه گذاری کارآمد با تغییر نگرش سنتی در این حوزه را تنها راه نجات مجموعه شهری از مواردی چون کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی دانست.
تشریح مباحثی چون سرانه بهینه و موجود، تعریف سرمایه کارآمد، مراحل جذب سرمایه، ملزومات شهر در پذیرش سرمایه گذار و مراتب آن، مقوله خورشید تأمین مالی، اتمسفرسازی سرمایه دوست، انواع جوهره های سرمایه شهری، و.. به توضیح انواع مدل های تسهیل کننده سرمایه گذاری پرداخت.
پدر علم سرمایه گذاری ایران در پایان به برندینگ گردشگری، یکی از انواع 188 مدل موجود در تسهیل امر سرمایه گذاری اشاره داشت که ارائه نمونه های خلاق و کارآمد داخلی و خارجی در حوزه گردشگری، مسیر تعیین، ثبت و بهره برداری از برند ممتاز گردشگری را امری آسان و سرمایه ساز در اقتصاد شهری دانست.
خانم زارعی مشاور بازآفرینی شهری نجف آباد نیز ضمن بررسی تخصصی قابلیت های بافت فرسوده نجف آباد، از تعریف مختصات جایگزین همچون تعریف 23 پروژه جاذب در خارج از این محدوده و مناطق مختلف شهری در جهت گذر از مفهوم مدیریت شهر به مدیریت شیوه مجموعه شهری یاد کرد.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.