پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

جمعه 24 آبانماه 1398

آیین اختتامیه استارت آپ ویکند

رئیس دانشکده فنی حرفه ای سمیه نجف آباد با بیان این که دانشکده فنی حرفه ای سمیه و انجمن حمایت از ایده ها ونخبگان شهرستان نجف آباد پتانسیل فوق العاده قویی در بحث کارآفرینی دارد، اظهار داشت: امسال هفته جهانی کارآفرینی در استان اصفهان توسط دانشکده فنی حرفه ای سمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان، الهام ایمانیان رئیس دانشکده فنی حرفه ای سمیه نجف آباد در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری با بیان این که دانشکده فنی حرفه ای سمیه و انجمن حمایت از ایده ها ونخبگان شهرستان نجف آباد یک پتانسیل فوق العاده قویی در بحث کارآفرینی دارد، اظهار داشت: به همین خاطر وزارت کار تعاون و رفا اجتماعی و دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران نمایندگی برگزاری هفته جهانی کارآفرینی کل استان اصفهان را به این دانشکده محول کردند.

مجری هفته جهانی کارآفرینی استان اصفهان با بیان این که هفته جهانی کارآفرینی  (GEW) بعنوان بزرگترین رویداد هماهنگ به منظور ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهانی است که هر سال در بازه زمانی 18 تا 24 نوامبر برگزار می‌شود، گفت: برای برگزاری این رویداد برنامه ریزی ها طوری انجام گرفته که هم ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش آفرینان عرصه کسب و کار و کارآفرینی را داشته باشیم و هم از این طریق زیست بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب تری در استان اصفهان ایجاد نماییم، هدفگذاری جوری است که با تقویت و توسعه آن بتوانیم نمود آن را در سطح ملی و جهانی هم بینیم.
ایمانیان افزود: دانشکده فنی حرفه ای سمیه بعنوان مجری برگزاری این رویداد در استان اصفهان برنامه های متنوع از جمله یکسری کافه کارآفرینی ها، یکسری همایشها، یک استارتاپ، یک نمایشگاه و در کنار آن طرح های دانش آموزی و نمایشگاه را در نظر گرفت.
رئیس دانشکده فنی حرفه ای سمیه در ادامه با اشاره به این که در دنیا اولین موضوعی که در رابطه با کارآفرینی مورد بحث قرار می گیرد و در واقع عیب و آسیب است بحث مثبت اندیشی و دیدگاه نسبت به کارآفرین بودن و احساس انگیزه واعتماد به نفس و خود باوری است، تصریح کرد: در این رویداد و در همایشی که در شهرستان نجف آباد، تیران و کرون و استان اصفهان برگزار شد از جناب آقای بهروز فروتن کارآفرینی که بیش از ۴۰۰ لوح و تندیس افتخار داخلی و بین‌المللی دریافت کرده، نخستین سفیر یونیسف در ایران بوده و در سال ۱۳۸۴ بعنوان قهرمان قهرمانان صنعت غذایی انتخاب شده است، دعوت  شد، در واقع در این رویداد هماهنگ تلاش کردیم تا جوانان و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار با بهره گیری از تجربه کارآفرینان موفق و مطرح کشور بتوانند وارد عرصه کارآفرینی و کسب و کار شوند.
ایمانیان ادامه داد: کافه کارآفرین را داریم که از کارآفرینهای برتر ایران و استان اصفهان دعوت شد که برنامه چالشی داشته باشند راجع به این که چگونه کارآفرین موفق شده اند چه جاههایی شکست خورده و چه پیروزیهایی داشته اند.
وی با بیان این که در کنار دیگر برنامه ها یکسری نمایشگاه در دانشکده سمیه در شهرستان نجف آباد و یک نمایشگاه هم در سیتی سنتر اصفهان برپا شد، گفت: اینها نمایشگاههای خاصی با پلنهای ویژه مثلا سالن فرصتها، میز مشاوره، میزهای مذاکره، سالن کار و حتی مشاغل و کارهای دانشجویی، شرکتهای دانش بنیان برنامه ریزی شده بود.

رئیس دانشکده فنی حرفه ای سمیه، افزود: در روزهای 22، 23 و 24 آبان ماه استارت آپ ویکند را بطور کاملا متمرکز در سطح استان در دانشکده فنی و حرفه ای سمیه با عنوان رویکرد کسب و کارهای دانشجویی با رویکرد صنعت (کاری شو) برگزار شد.
ایمانیان با بیان این که رویداد کاری شو در بردارنده بیش از 100 میلیون ریال در قالب بسته های حمایتی، جوایز ویژه و ارائه گواهینامه از دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی است و علاوه براین بحث سرمایه گذاران و جذب سرمایه گذاری هم داریم، تصریح کرد: منتورهای، تسهیلگرها  و داوران آن همگی از رده های کاری استان، کشور و دانشگاه تهران بودند ، همچنین شرکت صفا نیکو جزو منتورهای و از حامیان برگزاری این رویداد بود.
وی با تاکید بر این که بومهایی که در بحث استارت آپ ویکند کار می کنیم بومهای ناب با استاندارد جهانی است، تصریح کرد: همچنین برای رویداد هفته جهانی کارآفرینی در استان اصفهان، با همکاری آموزش و پرورش نجف آباد و تیران و کرون یکسری گروههای پایلوت انتخاب کردیم و با آنها بوم های طرح کاشف را کار کردیم.
رئیس دانشکده فنی حرفه ای سمیه، یادآور شد: طرح کاشف یک طرح دانش آموزی برای کلاسهای کارآفرینی مقطع متوسطه اول مدارس و در کل کشور ارائه شده است که فقط بعضی مدارس در سطح کشور این طرح را، البته نه بصورت منسجم و یکپارچه اجرا کرده اند،
وی عنوان داشت :دانشکده فنی سمیه در راستا برگزاری رویداد هفته جهانی کارآفرینی و بخاطر برخورداری از منتورها و افراد متخصص در این زمینه تصمیم گرفت در مدارس یا جاهایی که این طرح کار نشده بصورت یک رویکرد یک یا دوروزه رویداد طرح کاشف را بصورت خیلی خلاصه شده و مهم  با یکسری بومهای کاشف کار کند.
 ایمانیان گفت: دانشکده فنی سمیه در تاریخ 21 آبان ماه یک پیش رویداد در قالب کارگاههای رویداد پردازی، ایده پردازی، کارهای تیمی و mvp و ارائه هم برگزار شد.
وی با تاکید بر این که برای رویداد هفته جهانی کارآفرینی در استان اصفهان یک اختتامیه داشت، یادآور شد: دانشکده فنی سمیه قبلا هم یکسری استارت آپها و رویدادهایی را در این دانشکده و هم در سطح استان برگزار کرده است و به همین دلیل هم صاحب امتیاز برای برگزاری این رویداد شد.

رئیس دانشکده فنی حرفه ای سمیه، در پایان با اذعان به این که دانشکده سمیه از سال 1374 شروع به کار کرده و در ابتدا آموزشکده فنی و حرفه ای بوده است و از سال 1391 به وزارت علوم پیوسته و جزو دانشکده های فنی و حرفه ای کشور و تنها دانشگاه دولتی شهرستان نجف آباد است، بیان داشت: در واقع دانشکده فنی حرفه ای دختران سمیه نجف آباد قرینه دانشکده فنی پسران شهید مهاجراصفهان است و در حال حاضر دارای 2500 دانشجو و 13 رشته می باشد، رشته های معماری، طراحی و دوخت و گرافیک  در سطح کارشناسی ارائه می شود و امسال هم رشته فتوگرافیک را اضافی کرده است.
ایمانیان با تصریح این که هر سال تعداد خیلی بالایی جذب دانش داریم که بچه های تراز اول کشور هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این دانشکده در بحث وسایل پژوهشی، فرهنگی، هنری و ورزشی، همچنین کارآفرینی، تولید و درآمدزایی همیشه جزو رتبه های برتر کشور بوده است.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.